alt      
Εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος.
1.       Γνωστικοί: απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων σε σχέση με το λαϊκό πολιτισμό. Γνωριμία της γενιάς της τεχνολογίας με τη ζωή των παππούδων και των γιαγιάδων της. Η αντιμετώπιση του Μουσείου ως χώρου απόκτησης βιωματικής γνώσης , επικοινωνίας και συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών.
2.       Ερευνητικοί –Επιστημονικοί: Καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών με ευρύτερες      προεκτάσεις στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Καλλιέργεια της   ερευνητικής ικανότητας των μαθητών.
3.       Κοινωνικοί: επικοινωνία, ομαδικότητα, συνεργασία, σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις, ανάπτυξη της ικανότητας παρέμβασης και λήψης αποφάσεων, ευαισθητοποίηση της σχολικής ομάδας αλλά και της τοπικής κοινωνίας.
4.       Ψυχολογικοί: Αυτοεκτίμηση, αυτοβελτίωση, καλλιέργεια υπευθυνότητας , ανάπτυξη κώδικα αξιών.
  
Συνοπτικό πρόγραμμα επίσκεψης

  

1.Υποδοχή μαθητών στον εξωτερικό χώρο των εγκαταστάσεων του Ομίλου .
2.Προβολή CD ROM που αφορά την αρχιτεκτονική παραδοσιακών βρονταδούσικων οικιών , χρηστικά αντικείμενα και πρακτικές που υποδηλώνουν το σεβασμό των προηγούμενων γενεών στο περιβάλλον . Ακολουθεί συζήτηση με θέμα : λαϊκός πολιτισμός και λανθάνουσα οικολογική συaltνείδηση.
3.Παιχνίδι θησαυρού με τις κάρτες :« Μικροί ερευνητές ψάχνουν ».
4. Κατασκευαστικό μέρος .Τα παιδιά με την καθοδήγηση κυριών του Ομίλου φτιάχνουν χερίσια μακαρόνια ή τηγανίτες βολαρές. Εννοείται ότι ακολουθεί γευστική δοκιμή: ζεστές λουκουμάδες με μέλι(!)
5. Τα παιδιά συνθέτουν παζλ που απεικονίζουν αντικείμενα του Μουσείου.
6. Το πρόγραμμα κλείνει με τον ιστό της αράχνης, όπου το κάθε παιδί καταθέτει τις εντυπώσεις του από την επίσκεψη στο Μουσείο.
7. Πριν την αποχώρηση από το Μουσείο επιδίδεται στα παιδιά ενθύμιο για τη συμμετοχή τους.alt
Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη στο Μουσείο.
•        Πολιτιστική κιβωτός
•        Συμπλήρωση ερωτηματολογίων που αφορούν στο λαϊκό πολιτισμό από τους παππούδες των παιδιών. Λήψη συνεντεύξεων με στόχο τη συγκέντρωση μαρτυριών που πρέπει να καταγραφούν ή και να μαγνητοφωνηθούν.
•        Τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν μια ζωγραφιά με αφορμή την επίσκεψή τους στο Μουσείο.