Εκδρομή του Φ.Ο.Β. στη Ρουμανία. 24 με 29 Αυγούστου 2012.

(Φωτογραφίες και Κείμενο: Στείρος Πολύδωρος)

Με πλήθος αναμνήσεων και ευχάριστα συναισθήματα επέστρεψαν την Τετάρτη 29 Αυγούστου στη Χίο οι 49 εκδρομείς του Φ.Ο.Β. μετά από ένα υπέροχο ταξίδι στη Ρουμανία. Η φετινή επιλογή του αρχηγού της εκδρομής του Μάρκου Κάβουρα αποδείχθηκε τελικά πολύ ανώτερη των προσδοκιών μας.

Παρασκευή 24 Αυγούστου.

Ταξιδέψαμε στη Ρουμανία  πετώντας από τη Σμύρνη στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί στο Βουκουρέστι. Μας παρέλαβε η ξεναγός Ελισάβετ Μαχίμ Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο Intercontinental κάναμε μια πρώτη γνωριμία με το φωτισμένο Βουκουρέστι σε μια νυχτερινή περιήγηση. Εξερευνήσαμε την συνοικία Λιπσκάνι, το ιστορικό κέντρο του Βουκουρεστίου. Ανάμεσα στα μεγαλοπρεπή κτίρια του Πανεπιστημίου και της Εθνικής Τράπεζας της Ρουμανίας φεύγουν προς όλες τις κατευθύνσεις στενά με μικρά εστιατόρια και καφετέριες. Κλέβει την παράσταση η οδός Σταυρουπόλεως με την ομώνυμη ορθόδοξη εκκλησία και την παλαιότερη μπιραρία της πόλης Cara cu Bere. Prive γεύμα στη αίθουσα Μποντιτσέλλι του ξενοδοχείου.

Σάββατο 25 Αυγούστου.

Ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας με το υπαίθριο λαογραφικό Μουσείο του πάρκου Herastrau, όπου εκτίθενται αυθεντικά χωριάτικα σπίτια από όλες τις περιοχές της Ρουμανίας. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τα σημαντικότερα μνημεία όπως είναι η Αψίδα του Θριάμβου (αντίγραφο της Αψίδας του Παρισιού), η Πλατεία του Ελεύθερου Τύπου (όπου το κεντρικό κτίριο είναι αντίγραφο του Πανεπιστημίου της Μόσχας), το Ατενέουμ (η πιο γνωστή αίθουσα συναυλιών της Ρουμανίας), η Πλατεία της Επανάστασης, το Πατριαρχείο της Ρουμανίας, η Νομική Σχολή, η Όπερα, ο Βοτανικό Κήπος και τη Στρατιωτική Ακαδημία. Αμέσως μετά  επισκεφθήκαμε το επιβλητικό Σπίτι του Λαού, το μεγαλύτερο σήμερα κτιριακό συγκρότημα στην Ευρώπη, και το δεύτερο στον κόσμο μετά από το Πεντάγωνο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Η κατασκευή του ξεκίνησε από τον κομμουνιστή ηγέτη της Ρουμανίας Νικολάε Τσαουσέσκου τις ημέρες της δόξας του, και σήμερα φιλοξενεί το κοινοβούλιο της χώρας. Στους χώρους του υπάρχουν συνεδριακά κέντρα, γραφεία και πολλοί χώροι που νοικιάζονται για εκδηλώσεις. Στον ελεύθερο απογευματινό χρόνο μας μια ομάδα επισκέφθηκε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Grigore Antipa ένα υπέροχο ανακαινισμένο Μουσείο στην καρδιά της πόλης με τρεις ορόφους όπου παρουσιάζονται με τον καλύτερο τρόπο η πανίδα της Ρουμανίας αλλά και επιλεγμένων περιοχών του πλανήτη. Το κάθε βαλσαμωμένο ζώο ή πτηνό παρουσιάζεται στο φυσικό του περιβάλλον και μπροστά από κάθε προθήκη υπάρχουν οθόνες αφής με κάθε πληροφορία. Ο κατάλληλος φωτισμός και οι προβολές ταινιών των αντίστοιχων περιοχών υποβάλλουν τον επισκέπτη και ιδιαίτερα τα παιδιά που είχαν κατακλύσει το μουσείο.  Γεύμα στην ταβέρνα  δίπλα στο πάρκο Herastrau με παραδοσιακή μουσική. Εκεί δείξαμε και  τις χορευτικές μας ικανότητες αφού χορέψαμε τη νύφη και τον γαμπρό στο γαμήλιο τραπέζι που παρευρεθήκαμε.

Κυριακή 26 Αυγούστου.

Συμπληρώσαμε την ξενάγηση μας κάνοντας βόλτα με το πούλμαν στο άδειο Βουκουρέστι. Επισκεφθήκαμε την ελληνική εκκλησία του Ευαγγελισμού που κατασκευάστηκε στα 1896 από τον Κεφαλλονίτη Χαροκόπο. Νεότατοι, ο ιερέας και οι ψάλτες έψαλλαν στα Ελληνικά και στα Ρουμάνικα. Αναχωρήσαμε για την πόλη Κουρτέα ντε Άργκς. Ήταν η πρώην πρωτεύουσα της Βλαχίας, όπου είδαμε την εκκλησία του Αγίου Νικολάου ένα περίτεχνο οικοδόμημα που χτίστηκε από το Νεάγκοε Μπασαράμπ, το 1512-17. Εδώ βρίσκονται επίσης οι τάφοι των πρώτων βασιλέων της Ρουμανίας: Carol I με την Elisabeta και Ferdinand με την Maria. Συνεχίσαμε για το Σιμπίου, την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2007. Τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια του ξενοδοχείου Hilton λίγο έξω από την πόλη. Δίπλα στο ξενοδοχείο απολαύσαμε μια υπέροχη βόλτα στο ζωολογικό κήπο, ένα υπέροχο πάρκο με λίμνη πολλά μονοπάτια, παγκάκια στο δάσος και πολλά είδη ζώων να περιφέρονται σε προστατευμένες για το κοινό περιοχές. Γεύμα στην ονομαστή μπυραρία Hermania και μετά βόλτα στο Σιμπίου και στη μεγάλη πλατεία που ήταν γεμάτη κόσμο μιας που ήταν σε εξέλιξη παραδοσιακό πανηγύρι με μεσαιωνικό φεστιβάλ μουσικής και πωλητές  να πουλούν σε κιόσκια παραδοσιακά προϊόντα. Η βροχή που έπεφτε αργά ανάγκασε αρκετούς να αγοράσουν ομπρέλες.

Δευτέρα 27 Αυγούστου.

Περιήγηση υπό ψιλόβροχο στο ιστορικό κέντρο της πόλης Σιμπίου. Θαυμάσαμε τα τείχη και τους πύργους που κάποτε προστάτευαν την πόλη, καθώς το Σιμπίου ήταν για αιώνες το οχυρό της πύλης εισόδου στην Τρανσυλβανία. Είδαμε την πλατεία Ουέτ (Huet), με την Ευαγγελική Εκκλησία και θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική των σπιτιών με τις επικλινής σκεπές, τα υπέροχα χρώματα και τις καθαρά πάρκα. Στο Σιμπίου άνοιξε το πρώτο νοσοκομείο, το πρώτο τεκμηριωμένο σχολείο, το πρώτο μουσείο, το πρώτο φαρμακείο και η πρώτη χαρτοβιομηχανία της Ρουμανίας. Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι εδώ εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο στη ρουμάνικη γλώσσα και εδώ πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμές πυραύλων.  Αναχωρήσαμε για την Σιγκισόαρα, την πόλη, που έχει διατηρήσει περίφημα τα χαρακτηριστικά της μικρής μεσαιωνικής οχυρωμένης πόλης και είναι στον κατάλογο των τοποθεσιών Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Περιηγηθήκαμε στα πιο αξιόλογα σημεία της πόλης, που αποτελείται από εννέα πύργους, ο πιο ξεχωριστός εκ των οποίων είναι ο ψηλός πύργος του Ρολογιού 64 μέτρων που αποτελεί άλλωστε και το σύμβολο της. Επισκεφθήκαμε την εκκλησία και το σχολείο πάνω στο λόφο, ανεβαίνοντας την μοναδική ξύλινη οδό στην Ρουμανία που αποτελείται από 175 σκαλάκια. Παγωτό και καφές στην πλατεία και γύρω το τοπίο καταπράσινο με χρώματα παντού. Συνεχίσαμε για την πόλη Μπρασόβ γνωστό εμπορικό κέντρο των αρχαιοτέρων χρόνων. Στην παραμυθένια αυτή μεσαιωνική πόλη που περιβάλλεται από καταπράσινους λόφους είδαμε την Μαύρη Εκκλησία που είναι η μεγαλύτερη γοτθική εκκλησία στη Ρουμανία. Πήρε το όνομα της από τη «μεγάλη φωτιά» του 1689 καθώς μαύρισε το εξωτερικό της σε αντίθεση με το εσωτερικό της που είναι καλοδιατηρημένο και φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα εκκλησιαστικά όργανα της Ανατολικής Ευρώπης. Περιηγηθήκαμε στα λιθόστρωτα σοκάκια, ανάμεσα σε γραφικά κτίσματα που θυμίζουν περισσότερο Βαυαρική αρχιτεκτονική παρά Ανατολική Ευρώπη. Είδαμε το κτίριο και την εκκλησία της ελληνικής κοινότητας του Μπρασόβ.   Ακολούθησε δείπνο σε παραδοσιακό εστιατόριο στο κάστρο της πόλης ψηλά στο λόφο. Το εντυπωσιακό, μεσαιωνικού χαρακτήρα εστιατόριο μας προσέφερε τοπικές ποικιλίες με τη συνοδεία της διάσημης Φιλαρμονικής του Μπρασόβ. Ακούσαμε κλασικά έργα, μικρή οπερέτα και απολαύσαμε κλασικούς χορούς από δύο χορεύτριες ενώ μια παρέα Γιαπωνέζων μας φωτογράφιζε. Χαιρετήσαμε τους Γιαπωνέζους στη γλώσσα τους και νύκτα πια με ένα σύννεφο να σκεπάζει το Μπρασόβ, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το μαγευτικό θέρετρο της Ρουμανίας την Ποιάνα Μπρασόβ, το αγαπημένο χειμερινό θέρετρο των Ρουμάνων, που ιδρύθηκε το 1895 ως τουριστικό θέρετρο σκι, και φιλοξένησε τους πανεπιστημιακούς χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες το 1951. Καταλύσαμε στο υπέροχο Sport Hotel Ana Aslan ξενοδοχείο για αθλητές ενώ στη σκέψη μας είχαμε τις ιστορίες της ξεναγού για τις αρκούδες που κατέβαιναν από το δάσος και έφθαναν κοντά σε κατοικημένες περιοχές.

Τρίτη 28 Αυγούστου.

Το πρωί κάναμε το μπάνιο μας στην πισίνα του ξενοδοχείου και ξεκινήσαμε για ξενάγηση στο τουριστικό αυτό θέρετρο ενώ το πούσι διαλύονταν σιγά –σιγά. Όλα ήταν μαγευτικά. Πυκνό δάσος με μικρές λιμνούλες και μεγάλες τουριστικές μονάδες. Οπωσδήποτε το χειμώνα με τα χιόνια θα ήταν κάτι το καταπληκτικό. Συνεχίσαμε για το χωριό Μπραν όπου υπέρκειται ο περιβόητος Πύργος του Μπράν ο Πύργος του Δράκουλα. Χτίστηκε από τους Σάξονες για να προστατεύει το πέρασμα προς τα Καρπάθια από τις επιθέσεις των Τούρκων, αλλά στους χώρους του φιγουράρουν αντικείμενα και φωτογραφίες της βασιλικής οικογένειας. Το κάστρο έγινε γνωστό παγκοσμίως χάρη στον Μπραν Στόκερ, ο οποίος το 1897 έγραψε μια ιστορία τρόμου, με ήρωα τον Δράκουλα. Από τα παράθυρα του Πύργου το τοπίο σε καθήλωνε. Αναχωρήσαμε για το ανάκτορο του Πέλες. Στη Σινάια ο βασιλιάς Κάρολος Α΄αποφάσισε να χτίσει την εξοχική κατοικία του, το εκπληκτικό κάστρο Πέλες, ένα νεο-αναγεννησιακό διαμάντι με φροντισμένους κήπους, πληθωρικούς χώρους υποδοχής και δωμάτια σε διαφορετικά στυλ-οθωμανικό, γαλλικό. Ήταν το πρώτο κάστρο στην Ευρώπη με κεντρική θέρμανση, ηλεκτρικό και κεντρικό σύστημα καθαριότητας με ηλεκτρική σκούπα. Στο δρόμο μας για τη Σινάϊα. επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Καντακουζηνού με την υπέροχη Βυζαντινή εκκλησία. Στη Σινάϊα καταλύσαμε στο Hotel International πρόσφατα ανακαινισμένο και μετά το φαγητό -με συνοδεία ελαφράς μουσικής από δύο μουσικούς-  στο ξενοδοχείο περιηγηθήκαμε στην πόλη που πήρε το όνομά της από το Μοναστήρι του 17ου αιώνα που χτίστηκε από Ρουμάνο ευγενή έπειτα από προσκυνηματική του επίσκεψη στο Όρος Σινά στην Αίγυπτο. Η πόλη ονομάζεται και «Διαμάντι των Καρπαθίων» καθώς αποτελούσε κάποτε έναν από τους αγαπημένους προορισμούς της υψηλής κοινωνίας της Ρουμανίας. ΜΠΡΑΣΟΒ! Θα επισκεφθΗ ΣΙΝΑΙΑ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ

Τετάρτη 29 Αυγούστου.

Ετοιμαστήκαμε για το ταξίδι της επιστροφής. Μετά το πρωινό αναχωρήσαμε για το Βουκουρέστι από όπου στις 12:20 αναχωρήσαμε για τη Σμύρνη μέσω Κωνσταντινούπολης. Φθάσαμε στο αεροδρόμιο της Σμύρνης στις 17:45 και μέσω Τσεσμέ αναχωρήσαμε για τη Χίο παίρνοντας μαζί τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε. Ευχαριστίες στον αρχηγό της εκδρομής Αντιπρόεδρο του Φ.Ο.Β. Μάρκο Κάβουρα, την καταπληκτική ξεναγό μας Ελισάβετ Μαξίμ από την οποία μάθαμε την ιστορία της Ρουμανίας και ήταν πάντα κοντά μας με χαμόγελο ακούραστη να μας εξηγεί και να μας συμπαραστέκεται σε κάθε μας στιγμή, το Πρακτορείο μας το Sun Rise και την Αργυρώ Σπανολιού που σε συνεργασία με το πρακτορείο Καλύβα μας διοργάνωσαν με κάθε λεπτομέρεια την εκδρομή, και στον Φ.Ο.Β. που εδώ και πολλά χρόνια οργανώνει ποιοτικές εκδρομές. Και του χρόνου με υγεία για νέα ταξίδια.